دسترسی سریع
نویسندگان
آخرین مطالب
صفحات جداگانه
لینک دوستان
ابربرچسب ها
نظرسنجی
نظرتان راجع به محتویات وبسایت چیست؟
زندگی نامه حضرت محمد (ص):
نام: محمد بن عبد الله
حضرت محمد (ص) در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.
در ادامه مطلب.....
محمد بن عبداللّه (زادهٔ بین ۵۶۷ تا ۵۷۳ م. در مکه – درگذشتهٔ ۶۳۲ میلادی در مدینه) بنیانگذار و پیامبر اسلام و به اعتقاد مسلمانان، آخرین پیامبر در سلسلهٔ پیامبران الهی و تحویلدهندهٔ کتاب قرآن و تجدیدکننده آیین اصلی و تحریفنشدهٔ یکتاپرستی (دین حنیف) است. او همچنین به عنوان یک سیاستمدار، رئیس دولت، بازرگان، فیلسوف، خطیب، قانونگذار، اصلاحگر، فرمانده جنگی، و برای مسلمانان و پیروان برخی مذاهب، مأمور تعلیم فرمانهای خدا به شمار میرود. محمد در فهرست صد نفرهای که از سوی مایکل اچ هارت تنظیم شده، به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت تاریخ بشر انتخاب شده است.
وقایع مربوط به زندگانی محمد نسبت به دیگر پیامبران پیش از وی به صورت کاملتری در معرض قضاوت تاریخ قرار گرفته و راجع به او گزارشهای فراوانی در متون تاریخی آمده، اگر چه مثل سایر شخصیتهای تاریخی پیش از دنیای مدرن، تمامی جزئیات زندگیاش روشن نیست و طی قرنها بین موافقان و مخالفانش مورد مناقشه بودهاست. او در حدود ۵۷۰ سال پس از میلاد، در مکه در سرزمین حجاز واقع در شبه جزیره عربستان به دنیا آمد. در دوران جوانی به بازرگانی مشغول بود، و نخستین بار در ۲۵ سالگی ازدواج کرد. ناخشنود از روش زندگی مردم مکه، محمد گهگاه در غار حرا در یکی از کوههای اطراف آن دیار به تفکر و عبادت میپرداخت. به باور مسلمانان، محمد در همین مکان و در حدود ۴۰ سالگی از طرف خدا به پیامبری برگزیده شد و وحی بر او فروفرستاده شد. در نظر آنان، دعوت محمد همانند دعوت دیگر پیامبرانِ کیش یکتاپرستی مبنی بر این بود که خداوند (الله) یکتاست و تسلیم شدن برابر خدا راه رسیدن به اوست.
طی ۱۳ سال دعوت در مکه، تعداد اندکی به اسلام گرویدند که با مخالفت برخی قبیلههای قریش روبهرو شدند و با آنان با خشونت رفتار میشد. محمد برای رهایی از آزار و اذیتها به همراه پیروان خویش، در سالی که بعدها مبدأ تقویم هجری شمسی و قمری شد، به شهر یثرب (که بعدها مدینةالنبی نامیده شد)، هجرت کرد. او در مدینه توانست قبایل در حال جنگ را متحد کند و دولتی تأسیس کند. بین مسلمانان با قبایل مکه و هم پیمانان آنها جنگ درگرفت و سرانجام پس از هشت سال جنگ با مکه، محمد به همراه پیروانش که تا آن زمان به بیش از ده هزار نفر بالغ شده بودند، شهر زادگاهش را فتح کرد. بتدریج و بخصوص پس از فتح مکه بیشتر مردم شبه جزیره عربستان به اسلام گرویدند. محمد ده سال پس از هجرت، و چند ماه پس از بازگشت از حجةالوداع، بیمار شد و درگذشت.
آیات یا نشانههای خداوند که به باور مسلمانان، به صورت وحی به محمد رسیده و تا هنگام درگذشتش توسط او اعلام میشد، قرآن را تشکیل میدهد و آنان تا به امروز این کتاب را به عنوان «کلام خدا» گرامی داشتهاند. در کنار قرآن، زندگی محمد (سیره) و روایات گردآوریشده از او (سنت) نیز برای مسلمانان به عنوان منابع اصلی دین اسلام اهمیت دارد.
زادروز | ۵۷۰-۵۷۱ م. مکه |
---|---|
درگذشت | ۲۸ صفر، ۸ ژوئن ۶۳۲ مدینه |
علت مرگ | بیماری |
آرامگاه | مسجدالنبی |
محل زندگی | عربستان |
لقب | أمین، مصطفی، نبی الرحمة (پیامآور رحمت)، نبی الأمّی (پیامبر درسناخوانده)، رسول الله(پیامبر الهی)، خاتمالنبیّین (آخرین پیامبر)، سید المرسلین، رسول أعظم، رسول أکرم، طه (طاها)، يس (یاسین) |
دین | مسلمان |
والدین | عبدالله و آمنه |
خویشاوندان | عبدالمطلب، ابوطالب، اهل بیت |
محمد پاک و شفاف و زلال است / که مرات جمال ذوالفقار است
محمد تا نبوت را برانگیخت / ولایت را به کام شیعیان ریخت . . .
عید مبعث مبارک
پدیدار شدن پر چم (( هاشمی )) از علائم ظهور امام مهدی (عج) است.
در روایات متعددی یاد و نام (( سیّد هاشمی )) به میان آمده است و از مجموع آن ها استفاده میشود که او مردی از بنی هاشم و از نسل پیامبر خدا(ص) است.
در اوج جوانی است و در دست راست او خالی است و از خراسان حرکت و جنبش خویش را آعاز می کند.
روایات درباره ی ریشه و نسب سید هاشمی دارای دو پیام است. بر خی او را <<حسنی>> و برخی <<حسینی>>معرفی میکنند.از مسائل قطعی این است که او شیعه و پیرو خاندان وحی و رسالت است. به عقیده ی خود پایبند و استوار است و دارای نفوذ گسترده و محبوبیت در دلهاست.
امام باقر(ع)فرمودند:((در واپسین حرکت تاریخ,جوانی از بنی هاشم که به دست راست او خالی است , با پرچم های برافراشته و سیاه رنگ از سوی خراسان می آید. پیشاپیش او شعیب بن صالح است و او با جنبش سفیانی پیکار میکند و آنان را شکست میدهد))
حضرت علی (ع) نیز فرموده اند:((مزدی از فرزندان حسین(ع) با دوازده هزار سوار مجهز به دانش و ایمان و سلاح به حضرت مهدی(عج) میپیوندد و همه امکانات را تسلیم حضرت میکند و سپاه خویش را تحت پرچم مهدی(عج) و فرماندهی او قرار میدهد.سید هاشمی اندکی پیش از قتل نفس زکیه در مکّه , همزمان با روزگاری که سپاه سفیانی در عراق است, به شهادت میرسد))
_____________________________________________________________________________________________________
منابع:1-امام مهدی(عج) از ولادت تا ظهور,سید محمد کاظم قزوینی ص500
2-ملاحم ابن طاووس,ص77:معجم احادث الامام امهدی(عج) ج3 ص270
3-الزام الناصب ج2 ص205, عقدالدرر ص97
4-روزگار رهایی ج2 ص1026
روایات مربوط به مقدمات ظهور به سه دسته تقسیم میشود:
الف)روایات مربوط به روی کار آمدن یاران درفش های سیاه که شیعه و سنی بر آن اتفاق دارند.
ب)روایات مربوط به حکومت یمنی که فقط در منابع شیعه وارد شده است,البته شبیه این روایات , احادیثی در برخی از منابع اهل سنت مبنی بر ظاهر شدن یمنی پس از ظهور حضرت مهدی(عج) وجود دارد.
ج)روایاتی که حاکی از ظاهر شدن و روی کار آمدن زمینه سازان ظهور آن بزرگوار است,بی آنکه آنها را مشخص نماید...
اما روایات,زمان روی کار آمدن حکومت یمنی ها را مشخص نموده است که در همان سال ظهور حضرت و همزمان با با خروج سفیانی (از سرزمین شام) و یا خروج سفیانی که دشمن و مخالف حضرت است میباشد.
______________________________________________________________________________________
منبع:عصر ظهور,علی کورانی,ترجمه عباس جلالی.
استفاده از مطلب بدون ذکر منبع دارای پیگرد قانونی میباشد
ﺣﺎﺝ ﺁﻗﺎ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ:
ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ آدمﻫﺎ ﺑﺎ ﮐﻮﭼﮏﺗﺮﯾﻦ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﺗﻮ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﻣﯽﺷﻦ، ﺍﻣﺎ ﯾﻪ ﺳﺮﯼ ﻫﺮ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﺩﻟﺸﻮﻥ ﻣﯽﺧﻮﺍﺩ ﻣﯽﮐﻨﻦ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻫﻢ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ میکنند؟!!!
ﭘﺲ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺧﺪﺍ ﮐﺠﺎﺳﺖ؟
ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺳﻪ ﺩﺳﺘﻪﺍﻧﺪ:
۱. ﻋﯿﻨﮏ
۲. ﻣﻠﺤﻔﻪ
۳. ﻓﺮﺵ
ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﻟﮑﻪ ﭼﺎﯾﯽ ﺑﻨﺸﯿﻨﺪ ﺭﻭﯼ ﻋﯿﻨﮑﺖ، "ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ" ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ "ﺩﺳﺘﻤﺎﻝ" ﮐﺎﻏﺬﯼ ﭘﺎﮎ ﻣﯽﮐﻨﯽ!
ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﮑﻪ بنشیند ﺭﻭﯼ ﻣﻠﺤﻔﻪ، ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯼ "ﺳﺮ ﻣﺎﻩ" ﮐﻪ ﻟﺒﺎﺱﻫﺎ ﻭ ﻣﻠﺤﻔﻪﻫﺎ ﺟﻤﻊ ﺷﺪ، ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎ "ﭼﻨﮓ” ﻣﯽﺷﻮﯾﯽ!
ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﮑﻪ ﺑﻨﺸﯿﻨﺪ ﺭﻭﯼ ﻓﺮﺵ، ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯼ "ﺳﺮ ﺳﺎل"، ﺑﺎ "ﺩﺳﺘﻪ ﺑﯿﻞ" ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺶ ﻣﯿﻓﺘﯽ!
ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺑﻨﺪﻩﻫﺎﯼ مؤﻣﻨﺶ ﻣﺜﻞ ﻋﯿﻨﮏ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﯽﮐﻨه...
ﺑﻨﺪﻩﻫﺎﯼ ﭘﺎﮎ ﻭ ﺯﻻﻟﯽ ﮐﻪ ﺟﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﻭﯼ ﭼﺸﻢ ﺍﺳﺖ، ﺗﺎ ﺧﻄﺎ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺣﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ (ﻭﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﻭ ﺧﻔﯿﻒ).
ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻌﺶ ﺗﻨﺒﯿﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﭼﻨﮓ!
ﻭ ﺁﻥ ﮔﺮﺩﻥ ﮐﻠﻔﺖﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﭼﺮﮎﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﺷﻮﺩ; (ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ: ﻣﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﻣﻬﻠﺖ ﻣﯽﺩﻫﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﺮ ﮐﻔﺮ ﺧﻮﯾﺶ ﺑﯿﺎﻓﺰﺍﯾﻨﺪ) ﻭ ﺳﺮ ﺳﺎﻝ (ﯾﺎ ﻗﯿﺎﻣﺖ، ﯾﺎ ﻫﻢ ﺩﻧﯿﺎ ﻭ ﻫﻢ ﻗﯿﺎﻣﺖ) ﺣﺴﺎﺑﯽ ﺍﺯ ﺷﺮﻣﻨﺪﮔﯽ ﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ.
سوال: روايتي از اهل سنت بيان كنيد كه گفته باشد جانشينان نبي اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ دوازده نفرند؟
پاسخ: پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ جانشينان خاصي را به فرمان خداوند متعال براي هدايت بشر تا روز واپسين كه ايمان به آنان مايه كمال و سعادت اخروي مي باشد به امتش معرفي نموده است. در كتاب هاي شيعه بعضي ازرواياتي كه متضمن اسامي شريف دوازده جانشين رسول اكرم مي باشد به حد تواتر مي رسد، در كتاب هاي اهل سنت نيز تحت عنوان دوازده خليفه، دوازده امير و امثال اين عناوين نقل گرديده است. و مي توان روايات اهل سنت در اين زمينه را به سه دسته تقسيم كرد:
دسته اول: رواياتي است كه در آن ها عنوان دوازده خليفه ذكر شده است. اين دسته از روايات به صورت مكرر در مسند احمد، صحيح مسلم و سنن ابي داود بيان گرديده و مضمون همه آنها چنين است كه پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: اسلام پيوسته با دوازده خليفه كه همه آنان از قريش اند، عزيز خواهد بود.(1)
دسته دوم: رواياتي است كه عنوان دوازده امير در آنها ذكر شده است. و با تعبيرات مختلفي در كتاب هاي اهل سنت آمده است و مضمون آنها چنين است كه پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: پيوسته اين دين بر كسي كه آنرا دشمن دارد، غالب است و هيچ مخالف و معاندي به آن ضرر نمي زند تا اينكه دوازده امير از امت من را پشت سر بگذرانند كه همگي آنان از قريش اند، يا كار مردم پيوسته بگذرد تا اينكه دوازده امير بر آنان حكومت كنند كه همه آنها از قريش اند.(2)
دسته سوم: رواياتي است كه پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ تعداد خلفاء بعد از خود را مساوي با تعداد نقباء بني اسرائيل، بيان نموده است. از عبدالله بن مسعود روايت شده است كه ما از پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ پرسيديم كه خلفاء بعد از تو چند نفرند. رسول الله ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: دوازده نفر به تعداد نقباء بني اسرائيل مي باشند. و نيز از پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ نقل شده است كه فرمود: همانا تعداد خلفاء بعد از من به تعداد نقباء موسي ـ عليه السلام ـ مي باشد. (3)
بنابر اين در منابع روايي اهل سنت رواياتي فراواني وجود دارد كه در آن ها تصريح شده كه جانشينان رسول اكرم دوازده نفرند.
منابع
"همه منابع از معروف ترین کتب اهل سنت میباشد":
1. امام احمدبن حنبل، مسند احمد، بيروت، دار صادر، بي تا، ج5، ص90، 93، 98 و 100. و مسلم بن حجاج نيشابوري، صحيح مسلم، بيروت، دارالفكر، بي تا، ج6، ص3 و 4. و سجستاني، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، بيروت، دارالفكر،چاپ اول، 1410 ق، ج2، ص309.
2. احمد بن حنبل، مسند احمد، بيروت، دار صادر، بي تا، ج 5، ص87، 90، 92، 94، 95، 98، 101. بخاري، محمد بن اسماعيل، صحيح بخاري، بيروت، دارالفكر، بي تا، ج8، ص137. و ترمذي، محمد بن عيسي، سنن ترمذي، بيروت، دارالفكر، 1403 ق، ج3، ص34، حديث 2323، طبراني، سلميان بن احمد، المعجم الكبير، قاهره، مكتبة ابن تيميه، بيتا، ج2، ص190 ـ 255. و المعجم الاوسط، دارالحرمين، ج1، ص263 و ج4، ص189.
3. مسند احمد، ج1، ص398، و حاكم نيشابوري، محمدبن محمد، مستدرك، بيروت، دارالمعرفة، 1406 ق، ج4، ص501. و هيثمي، نورالدين، مجمع الزوائد، بيروت، دارالمكتب العلميه،1408 ق، ج5، ص190. و عسقلاني، ابن حجر، فتح الباري، بيروت، دارالمعرفة للطباعة والنشر، دوم، بي تا، ج13، ص183. و المباد كفوري، تحفة الاحوذي في شرح الترمذي، بيروت، دارالكتب العلمية، اول. 1410 ق، ج6، ص294. و المتقي هندي، كنزالعمال،ج12، ص23 حديث 33857 و 23858، و ج6، ص89. حديث 14971، بيروت، موسسة الرسالة و المعجم الكبير ج10، ص158. و سيوطي، جلال الدين، الجامع الصغير، بيروت، دارالفكر، ج1، ص35، حديث 2297، و ابوريّه، شيخ محمود، اضواء علي السنة المحمديه، دارالكتاب الاسلامي، بي تا، ص234، و ابويعلي موصلي، احمد بن علي، مسند ابي يعلي، دارالمأموت للتراث، ج8، ص444 و ج9، ص222.
پیش گویی امیر المومنین(علیه السلام) درباره "داعش"
گروهی می آیند که قلب هایشان همانند تکه های آهن است،
احساس و عاطفه ای ندارند و انگار عقلشان را از دست داده اند،
"قُلوبُهم کزُمر الحَدید"
دینشان فقط کشتار است؛
پرچم آنها سیاه است؛
"و هُم أَصحاب الدولة"
اینها اصحاب دولت هستند(روی پرچمشون نوشته دولت شامات عراق و سوریه)
موهای بلندی دارند مانند موی زنان؛
نامهای آنها با کنیه است با نام شهرهاست(ابوبکر البغدادی،ابومسلم الترکمانی،ابوبکر شیشانی،ابومحمد عدنانی ....)
سپس بین خود این گروه اختلاف میشود، سپس همدیگر را میکشند؛
"سپس خداوند حق را به کسانی که بخواهد میدهد"
منبع: احقاق الحق ج 29 ص 410.
از روایات و متون تاریخی استفاده می شود امام زمان در حالی ظهور می کند که گوینده ای از آسمان صدا می زند: “ای مردم!زمان حکومت جباران به پایان رسید، بهترین امت محمد(ص) قیام کرده است. به وی ملحق شوید”.
آن گاه نجبایی از مصر، شام و دسته هایی از عراق… در رکن و مقام با حضرت بیعت می کنند.
پیامبراسلام(ص) فرمود:”یا علی،هنگامی قائم ظهور می کند که ۳۱۳ نفر به تعداد مردان جنگ بدر به گِرْد وی اجتماع کنند”.
از امام صادق(ع) سؤال شد که:امام زمان(ع) چگونه ظهور می کند؟فرمود:با میراث رسول خدا. سپس سؤال شد:میراث رسول چیست؟فرمود:شمشیر، زره، عمامه، عبا، عصا، پرچم، زین و برگ اسب پیامبر؛
یعنی حضرت با بهرهگیری از وسایل و ابزار مذکور ظهور می کند.
۲:از بعضی روایات استفاده می شود که امام زمان(ع) از مکه ظهور می کند
امام باقر(ع) فرمود:”قائم با سیصد و سیزده مرد از یاران خود در ذی طوی (کوهی مجاور شهر مکه) منتظر قیام است تا آن موقع که به حجرالاسود تکیه زند و پرچم آویخته را به اهتزاز در آورد”.
در برخی روایات دیگر آمده است که امام زمان(ع) در هنگام ظهور به کعبه تکیه زده و سیصدو سیزده نفر گرد او اجتماع می کنند و حضرت این آیه را می خواند:”بقیه الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین”. آن گاه ده هزار نفر حضرت را همراهی نموده، به سوی مدینه حرکت می کنند.
۳:در خصوص این که بعد از ظهور امام زمان(ع) قیامت به وجود می آید یا نه نمی توان قضاوت نمود؛ زیرا مدت حکومت امام زمان(ع) مشخص نیست. البته لازمه حکومت جهانی امام زمان(ع) طولانی بودن آن است که در سایه آن عدالت بر قرار شده و دین اسلام حاکمیت پیدا کند. برخی از روایات دلالت دارند که حکومت امام زمان(ع) تا قیامت ادامه پیدا می کند که این دسته روایات ناظر بر طولانی بودن حکومت حضرت است. پیامبر(ص) فرمود:”در شب معراج خدای علیم به من فرمود:من سلطنت مهدی را ادامه می دهم و روزگار او را بین دوستانم تا روز قیامت طولانی خواهم کرد”.
در برخی از روایات دیگر مدت حکومت امام زمان(ع) ۷ یا ۹ سال ذکر شده است.
شاید مقصود از۷ و ۹ سال، ۷ یا ۹ قرن باشد.
۴:در خصوص آگاهی پیامبران از ظهور امام زمان(ع) باید گفت:از برخی روایات و متون دینی استفاده می شود که برخی از پیامبران با امام زمان(ع) بیعت میکنند، چنانکه حضرت عیسی(ع) با امام زمان(ع) بیعت نموده و پشت سر امام نماز می خواند.
نماز خواندن پشت سر امام و بیعت نمودن با امام، فرع بر اگاهی آنان از ظهور امام زمان(ع) است. از سوی دیگر در تفکر شیعی رجعت پذیرفته شده است.
رجعت بدان معنا است که برخی انسان ها بعد از ظهور امام زمان(ع) زنده می شوند. امام باقر(ع) فرمود:”پیغمبر(ص) و علی(ع) به دنیا رجعت می کنند”.
امام صادق(ع) فرمود:”نخستین کسی که قبرش شکافته شده و به دنیا بر می گردد، حسین بن علی(ع) است”. در برخی از ادیان الهی به مصلح جهان اشاره شده که زمینه آگاهی از ظهور امام زمان(ع) را برای دیگران فراهم نموده است. البته در این که مصلح جهان کیست، اختلاف نظر وجود دارد؛ ولی در عین حال سخن از ظهور مصلح به میان آمده است. در اسلام بزرگان دین به ظهور و مشخصات امام زمان(ع) و ویژگی های حکومت او اشاره نمودهاند. عبدالله بن مسعود از پیامبر(ص) گزارش می کند که حضرت فرمود:”دنیا تمام نخواهد شد تا این که مردی از اهل بیت من که مهدی نامیده می شود بر مردم حکومت کند”.
امام باقر علیه السلام آیههای زیر را چنین تفسیر فرمود:
«فی جنات یتساءلون عن المجرمین ما سلککم فی سقر قالوا لم نک من المصلین»
شیعیان ما اهل بیت در بهشت از مجرمان می پرسند:« چه چیز شما را در آتش افکند؟»
میگویند:« از نماز گزاران نبودیم.» یعنی از شیعیان علی بن ابی طالب نبودند.
« ولم نک نطعم المسکین و کنّا نخوض مع الخائضین» ( و بینوایان را غذا نمی دادیم و با هرزگان هرزگی می کردیم.)
« و کنا نکذب بیوم الدین حتّی اتانا الیقین» (و روز دین را تکذیب می کردیم تا سرانجام به یقین رسیدیم.) منظور از روز دین، ظهور مهدی علیه السلام است و منظور کافران، ایمان پس از ظهور مهدی علیه السلام است.
« فما تنفعهم شفاعة الشافعین» پس شفاعت شفاعت کنندگان به حال آنها سودی ندارد.» شفاعت (توصیه) هیچ کس به حالشان سودی ندارد و پیامبر اکرم نیز در قیامت شفاعت آنها را نمیکند.»
منابع:
بحارالانوار، ج51، ص 61، حدیث 61 --------- تفسیر فرات
*از 1200 نشانه آخر الزمان فقط 5 نشانه باقی مانده است.
این محقق در زمینه ی مهدویت به حوادث آخر الزمان اشاره کرد و گفت : در آخر الزمان حوادث مختلفی رخ می دهد که پیامبر فرموده اند به ناگریز فتنه ای پدید خواهد داد که هر گاه در نقطه ای آرامش یابد در نقطه دیگری نا آرامی شروع می شود و این چنین ادامه می یابد تا وقتی منادی آسمانی بانگ بر آورد که امیر شما مهدی است.
وی تصریح کرد : از بیش از 1200 نشانه ی آخر الزمان که در روایات سخن گفته شده طبق گفته ی همه ی محققان همه ی نشانه ها رخ داده و فقط 5 نشانه ی دیگر باقی مانده که نخستین آنها «خروج سفیانی» است.
*خروج سفیانی از سوریه برای کشتار همه ی شیعیان مسول موسسه ی فرهنگی امام عصر (عج) ادامه داد در روایات آمده است سفیانی با حمایت صهیونیست ها و غربی ها در سوریه کودتا می کند وسپس یک گروه در سوریه به نام بنی کلب از و حمایت می کنند و امروز بنی کلب جماعتی هستند که بخشی از آنها در ارتش اسراییل،بخشی در سوریه و بخشی در لبنان زندگی میکنند.
وی اضافه کرد سفیانی جنگی در ترکیه و عراق راه می اندازد و شروع به کشتن شیعیان میکند و به کوفه میرسد و در کوفه بزرگترین اتفاق رخ می دهد و چنان شیعیان را می کشند به نحوی که همسایه به همسایه رحم نمی کند. و برای گرفتن پول همسایه ی خود را شیعه معرفی می کند.
شفیعی سروستانی یاد آور شد :هنگامی که درگیری از شام به کوفه برسد از کنار شهر قزوین لشکر سید خراسانی حرکت می کند واز منطقه ی مرکزی ایران عبور کرده و به کوفه می رود و در روایات آمده اگر لشکر سید خراسانی را دیدید با او همراه شوید و از یمن نیز سید یمانی به سوی کوفه می آید.
پیوستن یک ملیون ایرانی در نخستین روز ظهور امام زمان (عج)مسول موسسه ی فرهنگی امام عصر (عج) اظهار داشت:فرمانده ی اصلی سپاه خراسانی «شعیب بن صالح» است و امروز در طالقان قبری به این نام است که مردم برای زیارت او می روند وزیران،مشاوران و سرداران اصلی امام زمان «عج»همه ایرانی اند و در ورز اول یک میلیون ایرانی به امام زمان می پیوندند.
وی افزود :بیان شده جنگ در سال ها ی پر از جنگ رخ می دهد.و در قرن بیستم 100 میلیون نفر در جنگ ها ی مختلف کشته شدند و هزینه ی نظامی جهان امروز 900 ملیارد تا یک ترلیون دلار سال است و هزینه ی جنگ جهان 2 ملیون دلار در 2 در هر دقیقه است که اگر 18 روز جنگ متوقف شود سوء تغزیه از کل جهان رفع می شود.
*طبق تحقیقات موساد و سیا ایت الله خامنه ای سید خراسانی است.مسئول موسسه ی موعود عصر «عج» گفت:چند روز پیش موساد و سیا اعلام کردند به دنبال امام زمان هستند و اعلام نیز کرده بودند شاید آیت الله خامنه ای سید خراسانی باشد زیرا در جوانی در خراسان بوده و سید حسن نصر الله سید یمانی است زیرا در جوانی در یمن بوده است.
شفیعی سروستانی اضافه کرد مطالعات آنها در باره ی آخرزمان صد برابر ماست ولی دانشگاه های ما در این زمینه تعطیل است و آنها از واقعه ی ظهور نگران هستند ولی ما غفلت می کنیم.
*وجود یک ملیارد گرسنه و 45 میلیون نفر مبتلا به ایدز نشانه ای از آخر الزمان وی با اشاره به حوادث آخر الزمان بیان داشت:زلزله ،خشک سالی و قحطی و گرسنه گی از نشانه های آخر الزمان است به طوری که در سال 2009 یک ملیارد نفر گریسنه هستند .هر سال نیز یک هزار زلزله 18 زلزله ی بزرگ و یک زلزله ی عظیم کره ی زمین را می لرزاند.
مسئول موسسه ی فرهنگی موعود عصر «عج» ادامه داد:بی تقوایی و رواج فحشا و بیماری های مختلف نشانه دیگری است به طوری که در حال حاضر 45 میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز هستندو هر سال 5 میلیون به این تعداد اضافه می شود که 5 میلیون و 200 هزار نفر کودک هستند و نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.و در کشور ما نیز 60 هزار نفر مبتلا به ایدز هستند که تا کنون 2هزار و 121 نفر جان باختند.
*حکومت سلمان فارسی در ایران در زمان ظهور امام زمان «عج»شفیعی سروستانی گفت:ما باید برای رهایی از فتنه ها معرفت خود را افزایش داده و هوشیار باشیم تا امام زمان حوکومت خود را بر روی زمین بر پا دارد و در آن زمان امام حسین «ع»،اصحاب کهف،سلمان فارسی خواهند پیوست و فقط امام حسین 300 سال بر روی زمین خلافت خواهد کرد وی اعلام کرد با تشکیل حکومت سلمان فارسی در ایران حاکم خواهد شد و حکومت امام زمان در کوفه شکل می گیرد.
طبق بررسی های بسیار دقیق انجام گرفته توسط اینجانب و بچه های دانشکده , سال 1394 خورشیدی با احادیث مبنی بر مختصات تقویمی ظهور امام عصر عج شامل (تاریخ ظهور 10 محرم روز شنبه و در سال فرد قمری) و (زمان ندای آسمانی 23 رمضان قبل از آن که روز جمعه است) , مطابقت کامل دارد.
با توجه به آنکه تا 97 سال دیگر هم سالی با تمام مطابقت های فوق و یا حتی تنها شامل مطابقت های روز ظهور وجود ندارد و با توجه به اوضاع کنونی یمن و سوریه که هر دو به علائم حتمی ظهور مربوطند و با توجه به اوضاع عربستان که روایات بسیاری در باب آن موجود است , آیا میتوان روز 2 آبان 1394 که برابر روز عاشوراست را بعنوان تاریخ ظهور پذیرفت و به آن امیدوار بود؟
یا آنکه برای دچار نشدن به امر توقیت باید حتی احتمال وقوع ظهور در صد سال دیگر را برای این جهان بحران زده داشت و یا اصلا احادیث مربوط به مسایل تقویمی با توجه به آنکه موجب قطعی نمودن تاریخ میشوند , اساسا چقدر دارای منابع معتبر هستند. اگر هم منابع معتبر دارند چقدر قطعی هستند؟
منابعی که تابحال یافتم:
1.امام محمد باقر ـ عليه السّلام: قائم ما روز شنبه كه روز عاشوراست ظهور خواهد كرد. بحارالانوار، ج 52، ص 285
2.امام صادق ـ عليه السّلام: قائم ما ـ كه درود خدا بر او باد ـ در روز عاشورا كه روز شهادت حسين بن علي ـ عليه السّلام ـ است ظهور خواهد كرد. شيخ طوسي، ابي جعفر، كتاب غيبت، ص 150
3.امام صادق علیه السلام: قائم ما دریکی از سالهای تک ظهور می کند،سالهائی چون:1 یا 3 یا 5 یا 7 یا 9 کشف الغمه جلد3- ص534- باب4 و بحارالانوار جلد52- ص235
4.امام باقر علیه السلام: ندای آسمانی در ماه مبارک رمضان و در شب جمعه بیست و سوم ماه خواهد بود از اینرو در آن تردید نکنید،آنرا بشنوید و اطاعت نمائید. غیبت نعمانی ص254- باب14- روایت13 و عقدالدرر ص105 و بحارالانوار جلد52- ص230
5. اما صادق علیه السلام: نام مقدس قائم علیه السلام در شب 23 رمضان همه جا طنین افکن می گردد و آنگاه در روز عاشورا قیام می کند؛روزی که حسین علیه السلام در آن روز به شهادت رسید. غیبت نعمانی ص282 و اثبات الهداة جلد7- ص31 و عقدالدرر ص65 و بحارالانوار جلد52- ص290
روز جمعه چه رابطه اى با ظهور امام زمان(عج) دارد؟ آيا امام زمان(عج) در روزجمعه ظهور ميكنند؟
در مورد «روز ظهور» روايات مختلفي وجود دارد؛ برخي روز جمعه، بعضي روز شنبه و در بعضي ديگر روز عاشورا به عنوان روز ظهور مطرح شده است.
البته بعضي از روايات قابل جمع است، براي مثال روز عاشورا روز شنبه هم باشد؛ چنان كه در روايتي از امام باقر(ع) نقل شده است: «كأني بالقائم يوم عاشورا يوم السبت قائماً بين الركن و المقام»؛ «گويا قائم را ميبينيم روز عاشورا ـ كه روز شنبه است ـ بين ركن و مقام ايستاده است».(بحار الانوار، ج52، ص29، ج30).
ولي روايات روز شنبه، منافي با روايت نقل شده از امام صادق(ع) است كه ميفرمايد: «يخرج قائمنا اهل البيت يوم الجمعه»؛«خروج ميكند قائم ما اهل بيت روز جمعه»(بحار الانوار، ج52، ص279، ح6). برخي از محققان اين دو روز را حمل بر دو مرحله از جريان ظهور ميكنند: مرحله ظهور و مرحله خروج. به هر حال، سخن قطعي در اين زمينه دشوار است.به هر حال در بیشتر روايات اشاره شده است كه ظهور در روز جمعه واقع ميشود.
برخي از محققين گفته اند كه ممكن است اين دو روز به دو مرحله از قيام حضرت اشاره داشته باشد. و برخي روايت روز جمعه را از لحاظ سند آن معتبر تر دانسته اند.
در روايات، براي آن كه چرا روز جمعه روز ظهور است دليل خاصي مطرح نشده است. اما روز جمعه به علت ويژگيهايي كه دارد ميتواند به عنوان روز ظهور انتخاب شود:
ـ روز جمعه بهترين روز ايام هفته بوده و روز عيد مسلمين است؛
ـ روز جمعه روز رحمت است زيرا عذاب الهي از اهل عذاب(در عالم برزخ) برداشته ميشود.
ـ روز جمعه روزي است كه محبان امام زمان(ع) با خواندن دعاي ندبه آمادگي بيشتري براي امر ظهور دارند.
خلاصه آنکه ظهور در يك روز بسيار شريفي مثل جمعه ياشنبه وروز عاشورا خواهد بود.براي مثال از نظر اسلامي جمعه ,عيد است وشرافت بسياري دارد؛از اين جهت مناسبت دارد كه ظهور مهدي (ع)كه از اشرف حوادث عالم است ,در چنين روز شريفي واقع شود.
در این قسمت به اهم حوادثی که در ماه رجب و در واقع پنج ماه پیش از ظهور حضرت اتفاق خواهد افتاد اشاره خواهیم کرد که این مطالب را از روایاتی که در اینباره بودهاند استخراج نمودهایم.
در ادامه دنبال کنید...
سالهاست شاهد آن هستیم که چاهی در...
در ادامه...
13گروه که در قیامت حسرت میخورند
روز حسرت
مسأله حسرت و پشیمانى در قیامت، در آیات و روایات متعدّدى بازگو شده است
در ادامه...
25گنج بزرگ دنیا از زبان امام صادق (ع)
امام صادق علیه السلام فرمودند:
1- طلبتُ الجنة، فوجدتها فی السخأ : بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگی و جوانمردی یافتم.
در ادامه ...
مطالب پربازدید
امکانات وب
خبرنامه وب سایت:
آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 115149
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1
چت باکس
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
عضویت سریع
تبادل لینک هوشمند
آخرین نظرات کاربران
آمار وب
ورود کاربران
تبلیغات متنی